Dag 14: Torrey - UT12 - Tropic

Zondag 23 juli 2017
Temperatuur:  30°C
Aantal gereden miles: 130 miles, of 210 km

Ons plan om vandaag vroeg op te staan was niet zo makkelijk om na te leven. We hebben niet zo heel goed geslapen deze nacht, waardoor we deze morgen nog heel erg moe waren. Met onze ogen maar half open staan we dan uiteindelijk toch op om 7u15. We hebben hier geen ontbijt maar dat is niet zo erg, we zoeken wel iets onderweg. Nog even alles inladen en we kunnen vertrekken.

We stoppen nog even verderop in Torrey om de tank nog eens vol te gooien en halen een broodje bij de Subway voor deze middag. Tegen 8u15 zijn we klaar om aan de Scenic Byway 12 te beginnen en dit jaar hebben we meer geluk dan vorig jaar, het zonnetje schijnt. Het is wel nog een beetje fris op dit uur maar dat is niet zo erg.

We stoppen eerst bij een paar uitkijkpunten waar we nog een laatste zicht krijgen op Capitol Reef NP . Wat een prachtige uitzichten al weer. We worden nogal verwend. Dan gaat onze trip door tot bij Kiva Coffeehouse, waar we een koffie, ijskoffie en warme chocomelk bestellen vergezeld van een lekkere muffin en lekkere koek.
Wie heeft er altijd ontbijt in het hotel nodig, als je overal van die lekkere dingen kan kopen :-)
Voila de buikjes zijn weer vol, dus we kunnen verder op weg.

Onderweg nemen we nog een paar spectaculair mooie uitzichtpunten mee. Hier zou je een ganse dag gewoon kunnen zitten en genieten van het uitzicht. Wauw, wauw, wauw.
Tegen de middag komen we aan in ons hotel maar het is nog te vroeg om in te checken. Er zijn picknickplaatsen dus we vragen of we onze broodjes hier mogen opeten en dat is geen enkel probleem. We nemen plaats in de schaduw; want de temperatuur is ondertussen al serieus opgelopen, en eten onze broodjes op.
Dan beslissen we om nog wat te gaan wandelen. We beginnen met de Mossy Cave Trail, deze is zo een 1.5 km lang. We maken de nodige filmpjes en foto's en genieten volop van de uitzichten.
Daarna rijden we verder Bryce Canyon NP in en rijden een zijstraat in richting Sunrise Point. Hier volgt onze tweede wandeling, de Queen's Garden gecombineerd met de Navajo Trail. Deze wandeling daalt helemaal af tussen de hoodoo's en is vrij pittig op het einde want je moet helemaal terug naar boven naar de Rim. Deze wandeling was goed voor zo'n 4.6 km. Na deze beide wandelingen zijn we allemaal toe aan een beetje rust. Dus we beslissen om te gaan inchecken. We laden eerst alles uit en dan mogen de kindjes zich nog wat gaan uitleven in het zwembad. Mama is te moe van de wandelingen en blijft op de kamer tot we terug zijn.

Na het zwemmen heeft iedereen honger. De kinderen lusten wel een spaghetti, dus daar wordt voor gezorgd en wij kiezen ervoor om hier binnen ons hotel in het restaurant, lees schuur, te gaan eten. Wat is het hier gezellig. Een echte old western barn met die typische tafeltjes. Wouter en ik kiezen een burger met frietjes, mama gaat voor de Chicken tenders met frietjes. Alles smaakt weer heerlijk. We hebben ongelooflijk lekker gegeten. Van al dat eten en wandelen zijn we uitgeteld tegen 20u. Iedereen gaat onder de douche en het wordt al vroeg stil. Morgen gaan we naar Zion, onze laatste stop voor we terug in Las Vegas zijn.