Dag 1: Keulen - Las Vegas

Maandag 10 juli 2017
Temperatuur: 41°C
Aantal gereden miles: 20 miles

Vandaag is het weer zo ver, we vertrekken op vakantie!
We hebben onze wekkers om 6u gezet maar natuurlijk is iedereen al wakker voor de wekker afgaat. Stipt half 6 gaan onze oogjes open. We zijn klaar om op vakantie te vertrekken.
We steken de laatste spulletjes nog vlug in de koffer en dan kan deze dicht.
Om 7u is mama thuis. Die gaat dit jaar mee. En om 7u10 zitten we al in de auto richting luchthaven.
We hebben dit jaar ook voor het eerst een parking kortbij de luchthaven gereserveerd omdat we anders met 2 auto's moesten worden gebracht.
Dit jaar vertrekken we vanuit de luchthaven van Keulen-Bonn. Alles verliep vrij vlot. De rit naar daar was zonder file, het parkeren van de auto ging vanzelf. Hij staat zelfs binnen in een grote hal, hoewel we dit niet gevraagd hadden, altijd mooi meegenomen :-) Dan met het busje naar de luchthaven, wat ook allemaal heel goed geregeld is.
Hier waren we wel een beetje te vroeg maar dat wisten we. We zijn thuis goed op tijd vertrokken omdat we niet zo goed wisten hoe het zat met de files in Duitsland. Maar ja niet zo erg, beter te vroeg dan te laat. Na een klein uurtje wachten konden we inchecken. Eindelijk van die grote koffers af, dat is altijd een leuk moment. Het is nu ondertussen half 11 en onze vlucht vertrekt pas om 13u45, dus we hebben nog wel even de tijd.
Op ons gemakje zijn we door de douane gegaan waar we van de vriendelijk man over de rode loper van de fast line mochten lopen, omdat we de kinderen bij hadden :-)
Natuurlijk had ik weer een veel te groot zakje meegenomen om onze vloeibare spullen in te steken maar de vriendelijke dame deed er niet moeilijk om. We konden iets verder op uit het automaat zakjes met een inhoud van 1L kopen voor 1 euro. Oef, ik dacht al even dat ik alles moest achterlaten.
Dan heeft Wouter nog even een drugstest moeten laten doen op zijn rugzak, en deze was natuurlijk in orde. Ik weet niet waarom maar het is altijd Wouter die ze er tussen uit halen :-)
We zijn daarna rustig door de taxfree zone gewandeld richting paspoortcontrole. En dan komen we aan de gate. We waren zoals altijd veel te vroeg, het is ongeveer middag. Dan hebben we onze sandwiches maar opgegeten en nog vlug wat water gehaald. In no time was het tijd om te boarden. Alles verliep heel vlot en voor we het goed en wel beseffen zitten we op het vliegtuig richting Amerika :-)
We vliegen dit jaar met Eurowings, die vliegen sinds juni dit jaar richting Las Vegas. Dus het was een beetje gokken of het zou meevallen. En dat deed het ook. We kregen eten en voldoende water. En na 11u30, net geen 12u vliegen landen we een kwartiertje te vroeg in Las Vegas. Allemaal heel leuk maar doordat we te vroeg waren was onze gate niet vrij en hebben we ongeveer een half uurtje in het vliegtuig moeten wachten tot we eindelijk na zo een lange vlucht terug onze benen konden strekken.
Maar we zijn in Amerika, dat is het voornaamste :-) Voor we de koffers kunnen ophalen moeten we eerst naar de immigrations and costumers. We hadden weer een vriendelijk dame die ons een goede vakantie wenste. Oh wat is het heerlijk om hier terug te zijn.
Dan moeten we de koffers nog ophalen, altijd een stressy moment voor ons. Gaan ze er allemaal bij zijn? En ja hoor, na een tijdje rollen ze allemaal achter elkaar van de band, oef :-)
Met alle koffers wandelen we richting de shuttle van rental cars. Het is weer even wennen aan de hitte hier, maar na 10 minuutjes wachten arriveert het busje en kunnen we mee.
We huren dit jaar via Hertz, en natuurlijk staan hier de meeste mensen te wachten voor het ophalen van hun auto. Op zich verloop het nog vrij vlot. Ik denk dat we ongeveer een halfuurtje hebben moeten wachten eer we aan de beurt waren. Wouter was intussen zo op van de zenuwen, hij was zo benieuwd naar de auto die we gingen meekrijgen.
Maar die zenuwen waren voor niets, want iets later rijden we de garage buiten met een mooie, witte GMC Yukon XL met 17000 miles op de teller. Wauw wat een machine. Niet normaal :-)
We zeiden al snel dat dit er eigenlijk een beetje over is qua grote maar we hebben mama dit jaar mee dus we kunnen die extra plaats goed gebruiken.
Vanuit de garage bij rental cars gaat het richting ons hotel, Hampton Inn & Suites Las Vegas. Dit is dadelijk goedgekeurd. We laden de koffers snel uit en vertrekken dan naar de Walmart om al een paar spullen te halen. We zijn weer een frigobox rijker :-)
Ondertussen is het half 9 's avonds en gaan we nog vlug op zoek naar een goed burger. Die vinden we bij de Burger King hier langs het hotel. We nemen alles mee naar onze hotelkamer en eten het daar op en oh wat heeft die burger gesmaakt.
Daarna schikken we onze koffers nog even op orde, neemt iedereen nog snel een douche en is het alweer slaaptijd.

Tot morgen :-)

onderweg naar de luchthaven

nog even wachten tot we kunnen inchecken

we zijn er bijna :-)

veilig geland in Las Vegas

onze tuut voor de komende 18 dagen :-) hier is er ééntje blij :-)

1. Fijne vakantie! Geniet ervan :)
    Gr, Elly

2. Wat een zalige wagen. Ik ga jullie verslag zeker verder volgen.