Dag 5: Grants - Santa Fe

Vrijdag 14 juli 2017
Temperatuur: 27°C
Aantal gereden miles:  200 miles, of 320 km

We raken stilaan gewoon aan het verschil van tijd. Deze morgen was het half 7 toen we wakker werden.
We hebben ons klaargemaakt en zijn gaan ontbijten in het hotel. Hoewel dit niet zo veel voorstelde vandaag. Een Amerikaans ontbijt stelt, in vergelijking met een uitgebreid Belgisch ontbijt, nooit veel voor maar nu was het echt een ramp. En wat er was, was niet eens lekker. Achja morgen hopelijk beter.

We hebben nog even naar huis gebeld en dan zijn we rond half 9 vertrokken uit het hotel. Vandaag gaat de roadtrip naar Santa Fe. Maar onderweg had ik nog een mooie stop gepland, Kasha Kantuwe Tent Rocks. Hier kan je een mooie wandeling maken tussen Tent Rocks. Het was ongeveer 2u15 rijden vanaf Grants.
Maar onderweg begon de pech al, en dat was nog maar het eerste van al de rest die ging volgen. We rijden de afslag af om bij de Tent Rocks te raken en ineens zie ik in de voorruit, aan mijn kant, een barst. En ik kan jullie verzekeren mijn hart heeft een slag overgeslagen. We waren even in paniek, dekt de verzekering dit, gaan wij dit moeten betalen, wat nu... We hebben toen besloten om ons er niet meer druk in te maken en straks in het hotel alles rustig te bekijken.
We waren dus onderweg naar Tent Rocks. Maar eens we de straat inslaan, staat iets verderop een afsluiting. "Kasha Kantuwe Tent Rocks are closed", staat op het bord te lezen. Zonder enige uitleg. We zijn dan maar omgedraaid aangezien we niet verder konden. En zijn wat verderop naar de Cochiti Dam en Lake gaan kijken. Wat een prachtig zicht heb je daar. Maar toen we daar stonden, zagen we ook ineens waarom de Tent Rocks afgesloten waren. Op het einde van het Lake zag je zo de modder aankomen, het was dus hevig aan het regen verderop waardoor er Flash Flood gevaar was.
Na een tijdje besloten we dan maar om verder te rijden naar Santa Fe. Het was ondertussen middag toen we aankwamen in ons hotel. We hebben ingecheckt en hoewel dat normaal pas vanaf 15u kan, konden we toch al op onze kamers. We hebben eerst wat gegeten op de kamer en zijn dan beginnen zoeken op internet hoe het zat met verzekering.
We raakte er maar niet uit wijs. Opeens hadden we het idee om onze verhuurmaatschappij Hertz in te geven op Google Maps. Dat hadden we beter eerder gedaan en dan had het ons veel opzoekwerk en nadenken gespaard want Hertz ligt hier ongeveer 2 mijl van ons hotel vandaan. Dus allemaal in de auto en op naar Hertz. Daar wist de dame achter de balie ons dadelijk gerust te stellen dat de barst onder de LDW verzekering valt die standaard in het verhuurcontract zit. Ze zei dat we een ander auto mee zouden krijgen en vroeg ons welke auto we hebben. Toen wij een GMC Yukon zeiden, keek ze op en zei dat ze zo een grote auto hier niet meer had. Ze verweest ons door naar Hertz aan de luchthaven van Santa Fe, hier zo een 5 mijl vandaan. Hup allemaal weer in de auto en richting luchthaven.
Daar aangekomen weer ons probleem uitgelegd en kwam de vriendelijke dame mee tot aan de auto om de ruit te checken. Maar toen ze eenmaal de auto zag, kregen we hetzelfde antwoord als bij de vorige dame, dat ze zo een grote SUV niet hadden. Ze raadde ons aan om in de volgende, iets grotere luchthaven, de auto proberen in te wisselen voor een andere. Dat zal dan waarschijnlijk binnen een paar dagen in Grand Junction zijn. Hopelijk hebben ze daar nog eentje van ons formaat :-) Het ambetante is wel dat de barst verder en verder gaat barsten waardoor vooral mijn zicht wordt belemmerd, en ik ben degene die foto's maakt.
Ook de lucht boven Santa Fe zag er alles behalve fraai uit. Volgens de vriendelijke man aan de receptie van ons hotel zou het vandaag niet gaan regenen maar dat was niet wat wij er van dachten. We besloten dan maar een indoor activiteit te doen en gingen naar the Mall. We hebben daar genoten van een lekker ijsje. En even later bleek ons gevoel goed te zitten, het regende.
Na een paar winkels bezocht te hebben was het al terug etenstijd en besloten we om iets te gaan halen bij Panda Express, dat smaakte weer heerlijk, hmm.
Het was een lange dag, en toch hebben we niet veel gedaan. Hopelijk morgen meer geluk en beter weer.
In totaal zagen we vandaag ook twee grote auto-ongevallen, waarbij de auto Total loss was. Het was vandaag niet echt onze geluksdag, we zullen dus maar vlug gaan slapen en hopen dat het ons morgen terug mee zit.

onderweg van Grants naar Albuquerque

In Albuquerque is het een beetje drukker

even een huis verplaatsen

en natuurlijk de ander helft ook :-)

onderweg naar Kasha Kantuwe Tent Rocks NM

onze barst in de voorruit

zicht op de Cochiti Dam

Cochiti Lake

vanachter zie je da modder aankomen

deze stond geparkeerd bij de Walmart :-)