Dag 16: Springdale - Valley of Fire - Las Vegas

Dinsdag 25 juli 2017
Temperatuur:   35°C
Aantal gereden miles: 200 miles, of 300 km

Vandaag onze laatste rijdag naar de eindbestemming, Las Vegas. Zoals altijd loopt de wekker af rond 7u. Als we opstaan en de gordijntjes opentrekken, ziet het er echt niet goed uit buiten. Het regent en het is heel erg grijs. je ziet zelfs de rode pieken van Zion niet meer.

Ze geven nog de ganse dag van dit weer, dus wij kijken mekaar aan en stellen ons de vraag wat de mensen die hier nog langer blijven zoal kunnen doen met zo een weer?
Wij vertrekken vandaag dus daar hoeven wij niet verder over na te denken. Eigenlijk had ik hier voormiddag nog graag wat gaan wandelen vooraleer we zouden vertrekken maar dat was nu geen optie meer.
Dan maar ons klaarmaken en naar het ontbijt want dat was vandaag ook inbegrepen. Vorig jaar konden we hier buiten ontbijten met het zicht op Zion, zo mooi maar dat was vandaag ook niet voor ons weggelegd.

Tegen 9u waren we klaar om te vertrekken aan onze laatste rit van de vakantie. Onderweg hebben we nog constant regen gehad. Ook kregen we een Flash Flood waarschuwing op onze iphones. Heel raar, er ging een alarm af dat we niet kende, bleek dat uit mijn gsm te komen. We hadden hier ook niets speciaal voor gedaan. Dat ging allemaal automatisch. Maar wel leuk want zo weet je toch waar je aan toe bent.
Echt flash floods hebben we niet gezien maar we een riviertje dat serieus voller was en waar meer kracht in zat.

Na ongeveer een dikke 2u rijden kan je afslaan richting Valley of Fire. Ondertussen was het wel opgehouden met regenen dus we gaan het er op wagen. Er hingen we nog vieze wolkjes maar dat zien we dan wel.

We hadden graag een wandeling gemaakt in Valley of Fire maar door het vieze weer, hebben we ons beperkt tot een ritje door het park en een bezoekje aan het Visitor Center. Dat vonden de kindjes wel heel erg leuk, daar zaten de diertjes die hier in het wild voorkomen. Ze vonden het heel interessant om echte slangen en spinnen te zien :-)

Na ons bezoekje aan het visitor center ging het in één keer door richting Las Vegas, we hadden het ondertussen wel gehad met dat vieze weer. Eens aangekomen in Las Vegas is het hier ook zwaar bewolkt maar het is er warm, aangenaam.
We besluiten eerst naar the Cheesecake Factory te gaan voor een lekker stukje cheesecake. Hmm hier hebben we lang op moeten wachten. Ondertussen was het al 14u en gaan we het risico nemen om tot aan het hotel te rijden en in te checken. Dit blijkt geen probleem te zijn. Oh leuk dan kunnen we eerst de auto leeg laden en misschien nog wat gaan zwemmen. We hebben voor de laatste dagen een hotel verder weg van the Strip. Wel leuk, veel rustiger en niet zo veel volk aan het zwembad :-)
We hebben een 2 bedroom suite voor de komende 3 nachten. Het lijkt wel een heel huis. Twee slaapkamers maar ook twee badkamers een ganse keuken  en living en een terrasje. Na een paar uur voelen we ons hier al helemaal thuis :-)

Namiddag gaan we nog wat zwemmen en steken we een pizza('tje) :-) in de oven.
Iedereen is moe en heeft geen zin meer om nog veel meer te doen dus het wordt een avondje thuis en vroeg naar bed. Morgen gaan we naar de Strip als we wakker zijn, benieuwd wat mama hiervan gaat vinden.